Внутрішній моніторинг якості освіти

Висновок

проведення самооцінювання якості освітньої та управлінської діяльності

Конотопської станції юних натуралістів

Конотопської міської ради Сумської області

за 2023-2024 н.р.

 Протягом 2023-2024 навчального року адміністрацією закладу спільно з робочою групою педагогічних працівників було проведено самооцінювання якості освітньої та управлінської діяльності  закладу освіти згідно вимог:

  1. Напрям: Освітнє середовище закладу
    • Вимога / правило: Наявність необхідних ресурсів для створення освітнього середовища
      • Критерій: Відповідність матеріально-технічної та навчально-методичної база типу/профілю закладу:
    • заклад у переважній більшості забезпечений навчальними приміщеннями для реалізації освітньої та навчальних програм, приміщення закладу використовуються раціонально;
    • у закладі є матеріально-технічна та навчально-методична база, навчально-дидактичне обладнання та матеріали для роботи з вихованцями різної вікової категорії за напрямами позашкільної освіти. Проте в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами вони використовуються не повною мірою через невідповідність освітнім потребам вихованців або з інших причин

 

  • Вимога / правило: Забезпечення комфортних умов навчання і діяльності учасників освітнього процесу
    • Критерій: Освітнє середовище закладу безпечне:

– в основному територія та приміщення закладу чисті, упорядковані. Приміщення недоступні для сторонніх осіб;

– у закладі забезпечується дотримання санітарно-гігієнічних та протипожежних норм;

– інструктажі/навчання з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій із працівниками закладу та здобувачами освіти проводяться систематично, згідно з чинним законодавством про охорону праці;

– учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій;

– у разі нещасного випадку керівництво закладу та педагогічні працівники діють відповідно до встановленого законодавством порядку;

– у закладі систематично здійснюються заходи щодо формування навичок здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти в освітньому процесі, у тому числі через освітні проєкти.

1.2.   Вимога / правило: Забезпечення комфортних умов навчання і діяльності учасників освітнього процесу

1.2.2. Критерій: Освітнє середовище вільне від будь-яких форм насильства:

– у закладі розроблено, затверджено й оприлюднено на сайті закладу план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню).

Заходи проводяться відповідно до плану;

-у закладі реалізуються заходи, спрямовані на формування толерантності, запобігання проявам дискримінації;

– частка педагогів, здобувачів освіти та їх батьків, які вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним складає 60%-50%

1.3. Вимога / правило: Створення інклюзивного освітнього середовища

1.3.1 Критерій: Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору:

– у закладі не забезпечено безперешкодний доступ здобувачів освіти з особливими освітніми потребами до жодної з будівель, споруд, приміщень;

– у закладі забезпечується індивідуалізація  освітнього процесу для дітей з ООП шляхом розроблення та реалізації індивідуальних програм розвитку;

– заклад освіти взаємодіє з батьками вихованців з ООП, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.

Середній бал за напрямом 1:   3,2

2.Напрям: Система оцінювання здобувачів освіти

2.1     Вимога/правило: Оцінювання освітніх досягнень здобувачів освіти

2.1.1. Критерій: Досягнення здобувачів освіти:

– показник участі здобувачів освіти у організаційно-масових заходах закладу становить 60%-40%; області – 15%-10%;

– показник участі та частка  здобувачів освіти у заходах для дітей та учнівської молоді всеукраїнського рівня, частка здобувачів освіти, нагороджених грамотами, дипломами МОН України, національними, державними закладами позашкільної освіти становить 10%-5%;

– показник участі здобувачів освіти у заходах для дітей та учнівської молоді міжнародного рівня становить 2%-1%

Середній бал за напрямом 2:   2

  1. Напрям: Педагогічна діяльність педагогічних працівників

3.1.    Вимога/правило: Ефективність педагогічної діяльності педагогічних працівників

3.1.1. Критерій: Забезпечення якості освітнього процесу педагогічними працівниками:

– ділова документація (журнали обліку роботи гуртків, навчальна програма) ведеться усіма педагогічними працівниками  на відповідному рівні;

– педагоги аналізують результативність власної педагогічної діяльності щодо навчання, виховання, розвитку вихованців з метою подальшого коригування освітньої діяльності гуртка, студії, іншого творчого дитячого об’єднання;

– частка педагогів, які активно застосовують освітні технології, ІК-технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти знань, умінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації та професійного самовизначення становить 70%-60%;

– упродовж останніх трьох років у закладі впроваджувалася/ впроваджується інноваційна діяльність. Педагогічні працівники ініціюють та/або реалізують освітні проєкти

3.1.2. Критерій: Організація інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи:

– більшість педагогів застосовують в освітньому процесі інформаційно-методичні матеріали, здійснюють розроблення власних освітніх ресурсів. Переважна більшість педагогів мають публікації у фахових виданнях, інтернетресурсах;

– організаційно-масова робота в закладі здійснюється на відповідному рівні.

3.1.3. Критерій: Співробітництво педагогічних працівників:

– у закладі на відповідному рівні реалізуються заходи, що передбачають конструктивну співпрацю педагогів з батьками здобувачів освіти, представниками закладів освіти, громадських організацій. Співпраця відбувається у різноманітних формах, що сприяє налагодженню партнерських взаємин між педагогами закладу та батьками здобувачів освіти, представниками закладів освіти, громадських організацій.

3.2.    Правило: Підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників

3.2.1. Критерій: Забезпечення педагогічними працівниками постійного підвищення своєї кваліфікації:

– у закладі наявна документація про підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

–  атестація педагогічних працівників закладу проводиться відповідно до вимог Типового положення «Про атестацію педагогічних працівників» у черговому порядку.

За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюються кваліфікаційні категорії, встановлюються тарифні розряди ;

– частка педагогічних працівників, які обирали різні форми і напрями підвищення рівня своєї професійної майстерності – 40%-30%;

– частка педагогічних працівників, які брали участь у фахових конкурсах педагогічної майстерності, семінарах, конференціях, освітніх проектах  ‑  40%-30%;

– частка педагогічних працівників, які мають відзнаки, нагороди, звання – 20%-10%.

Середній бал за напрямом 3: 3,5

  1. Напрям: Управлінська діяльність

4.1 Вимога/правило: Організаційно-правові засади діяльності закладу

4.1.1Критерій:. Забезпечення організації управлінської діяльності:

– установчі документи закладу розроблено відповідно до чинного законодавства. Документація закладу ведеться на належному рівні;

– у закладі наявна Стратегія розвитку закладу, розроблено Положення, що визначає стратегію (політику) й процедури забезпечення якості освіти відповідно до законодавства;

– план роботи закладу на рік реалізує стратегії розвитку, враховує освітню програму, аналіз і результати самооцінювання. До його розроблення залучаються учасники освітнього процесу. Педагогічною радою здійснюється аналіз реалізації річного плану роботи за попередній рік, за потреби до нього вносяться необхідні зміни;

– структура, мережа гуртків та інших творчих об’єднань закладу відповідають його Cтатуту;

– регламент роботи закладу, розклад занять розроблено з урахуванням вікових особливостей здобувачів освіти;

– наповнюваність гуртків відповідає чинному законодавству. Аналізується динаміка мережі гуртків та кількості вихованців у них за три останні роки;

– керівництво закладом створює умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі та сприяє їхній участі у вирішенні питань щодо діяльності закладу;

– у закладі налагоджено співпрацю з культурно-просвітницькими, фізкультурно-оздоровчими установами, іншими закладами освіти, громадськими організаціями.

Критерій: 4.1.2: Забезпечення ефективності кадрової політики:

– заклад укомплектовано кваліфікованими кадрами, вакансії відсутні. Показник щодо плинності кадрів становить менше 5%;

– освіта, рівень професійної підготовки працівників відповідають вимогам чинного законодавства;

– керівництво закладу переважно застосовує заходи морального заохочення до педагогічних працівників;

– керівництво закладу створює належні умови для підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників.

4.1.3. Критерій: Формування відносин довіри, забезпечення прозорості та інформаційної відкритості закладу:

– керівництво закладу оприлюднює інформацію про діяльність закладу на власному сайті.

  • Вимога/правило: Забезпечення академічної доброчесності

Критерій: Впровадження у закладі академічної доброчесності:

-внутрішньою системою забезпечення якості освіти передбачено механізми забезпечення академічної доброчесності, порядок виявлення та встановлення фактів її порушення, види академічної відповідальності педагогічних працівників та здобувачів освіти за конкретні порушення академічної доброчесності;

– частка здобувачі освіти та педагогічних працівників, які поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності становить 100%-80%.

                                 Середній бал за напрямом 4:  3,4

                                 Загальний середній бал:   3, 03   

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *