Внутрішній моніторинг якості освіти
Додаток 1
до наказу Конотопської СЮН
29.05.2025 № 17-од
Критерії та індикатори для самооцінювання освітньої та
управлінської діяльності Конотопської станції юних натуралістів
Конотопської міської ради Сумської області
- Напрям: Освітнє середовище закладу
- Вимога / правило: Наявність необхідних ресурсів для створення освітнього середовища
- Критерій: Відповідність матеріально-технічної та навчально-методичної база типу/профілю закладу
- Вимога / правило: Наявність необхідних ресурсів для створення освітнього середовища
№ | Індикатори оцінювання | Рівень оцінювання/
к-ть балів |
Метод збору інформації | |||
Високий рівень
4 бали |
Достатній рівень
3 бали |
Вимагає покращення
2 бали |
Недостатній рівень
1 бал |
|||
1.1.1.1 | Заклад повною мірою забезпечений навчальними приміщеннями для реалізації освітньої та навчальних програм. Усі приміщення закладу використовуються за призначенням | Заклад у переважній більшості забезпечений навчальними приміщеннями для реалізації освітньої та навчальних програм. У переважній більшості приміщення закладу використовуються раціонально
|
Заклад частково забезпечений навчальними приміщеннями для реалізації освітньої та навчальних програм. Мають місце факти нераціонального використання приміщень закладу; недотримання чинного законодавства
щодо комплектування гуртків |
Заклад не забезпечений у достатній кількості навчальними приміщеннями для реалізації освітньої та навчальних програм. Приміщення закладу використовуються нераціонально
|
3 | Спостереження.
Вивчення документації |
1.1.1.2 | У закладі є сучасна матеріально-технічна та навчально-методична база, у тому числі інформаційно-комунікаційні технології, навчально-дидактичне обладнання та матеріали для роботи з вихованцями різних вікових категорій за напрямами позашкільної освіти (у тому числі з дітьми з особливими освітніми потребами) | У закладі є достатня матеріально-технічна та навчально-методична база, у тому числі інформаційно-комунікаційні технології, навчально-дидактичне обладнання та матеріали для роботи з вихованцями різних вікових категорій за напрямами позашкільної освіти (у тому числі з дітьми з особливими освітніми потребами) | У закладі є матеріально-технічна та навчально-методична база, навчально-дидактичне обладнання та матеріали для роботи з вихованцями різної вікової категорії за напрямами позашкільної освіти. Проте в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами вони використовуються не повною мірою через невідповідність освітнім потребам вихованців або з інших причин | У закладі є матеріально-технічна та навчально-методична база, навчально-дидактичне обладнання та матеріали для роботи з вихованцями різної вікової категорії за напрямами позашкільної освіти, але відсутнє (не адаптоване) обладнання та матеріали для роботи з вихованцями з особливими освітніми потребами | 2 | Спостереження
Опитування (анкетування) педагогічних працівників, здобувачів освіти, батьків |
- Вимога / правило: Забезпечення комфортних умов навчання і діяльності учасників освітнього процесу
- Критерій: Освітнє середовище закладу безпечне
№ | Індикатори оцінювання | Рівень оцінювання/
к-ть балів |
Метод збору інформації | ||||
Високий рівень
4 бали |
Достатній рівень
3 бали |
Вимагає покращення
2 бали |
Недостатній рівень
1 бал |
||||
1.2.1.1 | Територія та приміщення закладу чисті, упорядковані. Уся територія закладу освітлюється у вечірній і нічний час. Щоденно здійснюється огляд території щодо її безпечності для учасників освітнього процесу. Забороняється доступ сторонніх осіб до приміщень закладу | В основному територія та приміщення закладу чисті, упорядковані. Приміщення недоступні для сторонніх осіб | На території закладу є незначне накопичення сміття, будівельного матеріалу, опалого листя тощо. Приміщення закладу доступні для сторонніх осіб | На території закладу спостерігається накопичення
сміття, будівельного матеріалу, опалого листя тощо. Є будівля, небезпечна для учасників освітнього процесу. |
3 | Спостереження | |
1.2.1.2 | У закладі повністю забезпечується дотримання санітарно-гігієнічних та протипожежних норм | У закладі забезпечується дотримання санітарно-гігієнічних та протипожежних норм | У закладі частково забезпечується дотримання санітарно-гігієнічних та протипожежних норм нерегулярно | У закладі не забезпечується дотримання санітарно-гігієнічних та протипожежних норм | 3 | Спостереження.
Вивчення документації. Опитування (анкетування) здобувачів освіти, батьків |
|
1.2.1.3 | Інструктажі/навчання з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій із працівниками закладу та здобувачами освіти проводяться систематично, згідно з чинним законодавством про охорону праці | Інструктажі/навчання з працівниками та здобувачами освіти проводяться згідно з чинним законодавством про охорону праці
|
Інструктажі з працівниками та здобувачами освіти проводяться несистематично.
Навчання з метою відпрацювання практичних навичок зі здобувачами освіти та працівниками не проводиться |
Інструктажі/навчання з працівниками та здобувачами освіти не проводяться
|
4 | Вивчення документації.
Опитування (анкетування) працівників закладу, здобувачів освіти, батьків
|
|
1.2.1.4 | Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій | Переважна більшість учасників освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій | Частина учасників освітнього процесу дотримується вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій | Учасники освітнього процесу не дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій | 4 | Вивчення документації.
Опитування (анкетування) здобувачів освіти, педагогічних працівників закладу |
|
1.2.1.5 | У разі нещасного випадку керівництво закладу та педагогічні працівники діють відповідно до встановленого законодавством порядку | У разі нещасного випадку керівництво закладу та педагогічні працівники діють не завжди своєчасно як того вимагає чинне законодавство | У разі нещасного випадку керівництво закладу та педагогічні працівники діють не завжди своєчасно як того вимагає чинне законодавство | У разі нещасного випадку керівництво закладу та педагогічні працівники не дотримуються встановленого законодавством порядку | 4 | Вивчення документації.
Опитування (анкетування) педагогічних працівників закладу |
|
1.2.1.6 | У закладі систематично здійснюються заходи щодо формування навичок здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти в освітньому процесі, у тому числі через освітні проєкти | У закладі здійснюються заходи щодо формування навичок здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти в освітньому процесі | У закладі епізодично проводяться заходи з формування навичок здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти під час викладання окремих предметів (курсів) | У закладі практично не проводиться робота з формування навичок здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти | 4 | Вивчення документації.
Опитування (анкетування) педагогічних працівників, здобувачів освіти, батьків
|
|
1.2. Вимога / правило: Забезпечення комфортних умов навчання і діяльності учасників освітнього процесу
1.2.2. Критерій: Освітнє середовище вільне від будь-яких форм насильства
№ | Індикатори оцінювання | Рівень оцінювання/
к-ть балів |
Метод збору інформації | |||
Високий рівень
4 бали |
Достатній рівень
3 бали |
Вимагає покращення
2 бали |
Недостатній рівень
1 бал |
|||
1.2.2.1 | У закладі розроблено, затверджено й оприлюднено на сайті закладу план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню).
Заходи проводяться відповідно до плану. У закладі реалізуються заходи, спрямовані на формування толерантності, запобігання проявам дискримінації |
У закладі розроблено та затверджено план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню).
У закладі реалізуються заходи із запобігання проявам дискримінації |
У закладі розроблено, але не затверджено й не оприлюднено на сайті закладу план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню).
Заходи щодо формування толерантності, запобігання проявам дискримінації проводяться не системно і в недостатній кількості (не більше двох на рік) |
У закладі відсутній план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню).
У закладі не проводяться заходи щодо формування толерантності, запобігання проявам дискримінації |
4 | Вивчення документації
Опитування (анкетування) педагогічних працівників, вихованців, батьків |
1.2.2.2 | Частка педагогів, здобувачів освіти та їх батьків, які вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним складає 60%-50% | Частка педагогів, здобувачів освіти та їх батьків, які вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним складає 50%-30% | Частка педагогів, здобувачів освіти та їх батьків, які вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним складає 30%-20% | Частка педагогів, здобувачів освіти та їх батьків, які вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним складає менше 20% | 4 | Опитування (анкетування)
педагогічних працівників, вихованців, батьків |
1.3. Вимога / правило: Створення інклюзивного освітнього середовища
1.3.1 Критерій: Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору
№ | Індикатори оцінювання | Рівень оцінювання/
к-ть балів |
Метод збору інформації | ||||
Високий рівень
4 бали |
Достатній рівень
3 бали |
Вимагає покращення
2 бали |
Недостатній рівень
1 бал |
||||
1.3.1.1 | У закладі забезпечено безперешкодний доступ здобувачів освіти, у тому числі дітей з особливими освітніми потребами, до усіх будівель, споруд, приміщень згідно з будівельними нормами, державними стандартами та правилами.
У закладі дотримано принципів універсального дизайну, розумного пристосування (за потреби) |
У закладі забезпечено безперешкодний доступ дітей з особливими освітніми потребами до переважної більшості будівель, споруд, приміщень.
У закладі дотримано принципів універсального дизайну, розумного пристосування (за потреби) |
У закладі забезпечено безперешкодний доступ здобувачів освіти з особливими освітніми потребами до частини будівель, споруд.
У закладі дотримано принципів універсального дизайну, розумного пристосування (за потреби) |
У закладі не забезпечено безперешкодний доступ здобувачів освіти з особливими освітніми потребами до жодної з будівель, споруд, приміщень.
Не дотримано принципів універсального дизайну, розумного пристосування навіть за існуючих потреб |
1 | Спостереження | |
1.3.1.2 | У закладі повною мірою забезпечується індивідуалізація освітнього процесу для дітей з ООП шляхом розроблення та реалізації індивідуальних програм розвитку | У закладі забезпечується індивідуалізація освітнього процесу для дітей з ООП шляхом розроблення та реалізації індивідуальних програм розвитку | У закладі частково забезпечується індивідуалізація освітнього процесу для дітей з ООП | У закладі не забезпечується індивідуалізація освітнього процесу для дітей з ООП | 3 | Вивчення документації. Спостереження | |
1.3.1.3 | Заклад освіти в повній мірі взаємодіє з батьками вихованців з ООП, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру
|
Заклад освіти взаємодіє з батьками вихованців з ООП, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру
|
Заклад освіти частково взаємодіє з батьками вихованців з ООП, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру
|
Заклад освіти не взаємодіє з батьками вихованців з ООП, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру
|
3 | Вивчення документації.
Опитування (анкетування) батьків вихованців з ООП |
|
Середній бал за напрямом 1
|
3,2 | ||||||
- Напрям: Система оцінювання здобувачів освіти
2.1 Вимога / правило: Оцінювання освітніх досягнень здобувачів освіти
2.1.1. Критерій: Досягнення здобувачів освіти
№ | Індикатори оцінювання | Рівень оцінювання/
к-ть балів |
Метод збору інформації | |||
Високий рівень
4 бали |
Достатній рівень
3 бали |
Вимагає покращення
2 бали |
Недостатній рівень
1 бал |
|||
2.1.1.1 | Показник участі здобувачів освіти у організаційно-масових заходах закладу становить 100%-80%; області – 30%-20% | Показник участі здобувачів освіти у організаційно-масових заходах закладу становить 80%-60%; області – 20%-15% | Показник участі здобувачів освіти у організаційно-масових заходах закладу становить 60%-40%; області – 15%-10% | Показник участі здобувачів освіти у організаційно-масових заходах закладу становить 40%-20;% області – 10%-5 | 2 | Вивчення документації.
Опитування (анкетування) педагогічних працівників, вихованців, батьків |
2.1.1.2 | Показник участі та частка здобувачів освіти у заходах для дітей та учнівської молоді всеукраїнського рівня, частка здобувачів освіти, нагороджених грамотами, дипломами МОН України, національними, державними закладами позашкільної освіти становить 20%-15% | Показник участі та частка здобувачів освіти у заходах для дітей та учнівської молоді всеукраїнського рівня, частка здобувачів освіти, нагороджених грамотами, дипломами МОН України, національними, державними закладами позашкільної освіти становить 15%-10% | Показник участі та частка здобувачів освіти у заходах для дітей та учнівської молоді всеукраїнського рівня, частка здобувачів освіти, нагороджених грамотами, дипломами МОН України, національними, державними закладами позашкільної освіти становить 10%-5% | Показник участі та частка здобувачів освіти у заходах для дітей та учнівської молоді всеукраїнського рівня, частка здобувачів освіти, нагороджених грамотами, дипломами МОН України, національними, державними закладами позашкільної освіти становить 0% | 2 | Вивчення документації.
Опитування (анкетування) педагогічних працівників, вихованців, батьків |
2.1.1.3 | Показник участі здобувачів освіти у заходах для дітей та учнівської молоді міжнародного рівня становить 10%-5% | Показник участі здобувачів освіти у заходах для дітей та учнівської молоді міжнародного рівня становить 4%-3% | Показник участі здобувачів освіти у заходах для дітей та учнівської молоді міжнародного рівня становить 2%-1% | Показник участі здобувачів освіти у заходах для дітей та учнівської молоді міжнародного рівня становить 0% | 2 | Вивчення документації.
|
2.1.1.4 | Кількість колективів, що мають почесні звання «Зразковий», «Народний» – 5 і більше | Кількість колективів, що мають почесні звання «Зразковий», «Народний» – 3 | Кількість колективів, що мають почесні звання «Зразковий», «Народний» – 1 | Кількість колективів, що мають почесні звання «Зразковий», «Народний» – 0 | —- | Вивчення документації
|
2.1.1.5 | Частка здобувачів освіти, які отримали свідоцтва про позашкільну освіту становить 20%-15 % | Частка здобувачів освіти, які отримали свідоцтва про позашкільну освіту становить 15-10 % | Частка здобувачів освіти, які отримали свідоцтва про позашкільну освіту становить 10-5 % | Частка здобувачів освіти, які отримали свідоцтва про позашкільну освіту становить менше 5 % | —- | Вивчення документації |
Середній бал за напрямом 2
|
2 |
- Напрям: Педагогічна діяльність педагогічних працівників
3.1. Вимога / правило: Ефективність педагогічної діяльності педагогічних працівників
3.1.1. Критерій: Забезпечення якості освітнього процесу педагогічними працівниками
№ | Індикатори оцінювання | Рівень оцінювання/
к-ть балів |
Метод збору інформації | |||
Високий рівень
4 бали |
Достатній рівень
3 бали |
Вимагає покращення
2 бали |
Недостатній рівень
1 бал |
|||
3.1.1.1 | Ділова документація (журнали обліку роботи гуртків, навчальна програма) ведеться усіма педагогічними працівниками системно, на належному рівні | Ділова документація (журнали обліку роботи гуртків, навчальна програма) ведеться усіма педагогічними працівниками на відповідному рівні | Планування освітнього процесу окремими педагогами не відповідає навчальній програмі | Окремі педагоги не мають планів освітньої діяльності гуртка | 4 | Вивчення документації
Опитування (анкетування) педагогічних працівників |
3.1.1.2 | Педагоги аналізують результативність власної педагогічної діяльності щодо навчання, виховання, розвитку вихованців з метою подальшого коригування освітньої діяльності гуртка, студії, іншого творчого дитячого об’єднання | Переважна більшість педагогів аналізують результативність власної педагогічної діяльності щодо навчання, виховання, розвитку вихованців з метою подальшого коригування освітньої діяльності гуртка, студії, іншого творчого дитячого об’єднання | Менше половини педагогів аналізують результативність власної педагогічної діяльності щодо навчання, виховання, розвитку вихованців з метою подальшого коригування освітньої діяльності гуртка, студії, іншого творчого дитячого об’єднання
|
Педагоги не аналізують результативність освітньої діяльності | 4 | Опитування (анкетування) педагогічних працівників, здобувачі освіти |
3.1.1.3 | Частка педагогів, які активно застосовують освітні технології, ІК-технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти знань, умінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації та професійного самовизначення становить 70%-60% | Частка педагогів, які активно застосовують освітні технології, ІК-технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти знань, умінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації та професійного самовизначення становить 60%-50% | Частка педагогів, які активно застосовують освітні технології, ІК-технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти знань, умінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації та професійного самовизначення становить 50%-40% | Частка педагогів, які активно застосовують освітні технології, ІК-технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти знань, умінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації та професійного самовизначення становить до 30% | 4 | Опитування (анкетування) педагогічних працівників |
3.1.1.4. | Педагогічні працівники здійснюють інноваційну діяльність, реалізують освітні проєкти. Окремі педагогічні працівники беруть участь у дослідно-експериментальній роботі. Результати роботи оприлюднені та упроваджуються в практику роботи закладу. Педагогічні працівники закладу залучаються до експертної роботи | Упродовж останніх трьох років у закладі впроваджувалася/ впроваджується інноваційна діяльність. Педагогічні працівники ініціюють та/або реалізують освітні проєкти | У поодиноких випадках педагогічні працівники здійснюють інноваційну діяльність або реалізують освітні проєкти | Педагогічні працівники не беруть участь в інноваційній діяльності, педагоги не ініціюють та/або не реалізують освітні проєкти. Педагогічні працівники не залучаються до експертної роботи | 3 | Опитування (анкетування) педагогічних працівників.
Вивчення документації |
3.1.2. Критерій: Організація інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи
№ | Індикатори оцінювання | Рівень оцінювання/
к-ть балів |
Метод збору інформації | |||
Високий рівень
4 бали |
Достатній рівень
3 бали |
Вимагає покращення
2 бали |
Недостатній рівень
1 бал |
|||
3.1.2.1 | Педагоги активно застосовують в освітньому процесі інформаційно-методичні матеріали, здійснюють розроблення власних освітніх ресурсів. Переважна більшість педагогів мають публікації у фахових виданнях, інтернетресурсах | Більшість педагогів застосовують в освітньому процесі інформаційно-методичні матеріали, здійснюють розроблення власних освітніх ресурсів. Переважна більшість педагогів мають публікації у фахових виданнях, інтернетресурсах | Менше половини педагогів застосовують в освітньому процесі інформаційно-методичні матеріали, здійснюють розроблення власних освітніх ресурсів. Переважна більшість педагогів мають публікації у фахових виданнях, інтернетресурсах | Педагоги не розробляють власних навчально-методичних матеріалів | 3 | Вивчення документації, інтернетресурсів.
Опитування (анкетування) педагогічних працівників |
3.1.2.2 | Організаційно-масова робота в закладі здійснюється на належному рівні | Організаційно-масова робота в закладі здійснюється на відповідному рівні | Організаційно-масова робота в закладі здійснюється на задовільному рівні | Організаційно-масова робота в закладі майже відсутня | 3 | Вивчення документації. Опитування (анкетування) педагогічних працівників |
3.1.3. Критерій: Співробітництво педагогічних працівників
№ | Індикатори оцінювання | Рівень оцінювання/
к-ть балів |
Метод збору інформації | |||
Високий рівень
4 бали |
Достатній рівень
3 бали |
Вимагає покращення
2 бали |
Недостатній рівень
1 бал |
|||
3.1.3.1 | У закладі на належному рівні реалізуються заходи, що передбачають конструктивну співпрацю педагогів з батьками здобувачів освіти, представниками закладів освіти, громадських організацій на засадах педагогіки партнерства. Аналізується результативність проведених заходів, у разі необхідності вносяться корективи задля налагодження партнерства | У закладі на відповідному рівні реалізуються заходи, що передбачають конструктивну співпрацю педагогів з батьками здобувачів освіти, представниками закладів освіти, громадських організацій. Співпраця відбувається у різноманітних формах, що сприяє налагодженню партнерських взаємин між педагогами закладу та батьками здобувачів освіти, представниками закладів освіти, громадських організацій | У закладі на задовільному рівні реалізуються заходи, що передбачають співпрацю/ комунікацію педагогів з батьками здобувачів освіти, представниками закладів освіти, громадських організацій. Проте ці заходи не містять ефективних форм налагодження партнерських взаємин | У закладі не реалізуються заходи за участі батьків здобувачів освіти, представників закладів освіти, громадських організацій. Відсутня конструктивна співпраця між педагогами та батьками здобувачів освіт, представниками закладів освіти, громадських організацій | 3 | Опитування (анкетування) педагогічних працівників, батьків
|
3.2. Правило: Підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників
3.2.1. Критерій: Забезпечення педагогічними працівниками постійного підвищення своєї кваліфікації
№ | Індикатори оцінювання | Рівень оцінювання/ к-ть балів | Метод збору інформації | |||||
Високий рівень
4 бали |
Достатній рівень
3 бали |
Вимагає покращення
2 бали |
Недостатній рівень
1 бал |
|||||
3.2.1.1 | У закладі наявна документація про підвищення
кваліфікації педагогічних працівників. Створено репозитарій, у якому зібрано документи, що підтверджують підвищення кваліфікації |
У закладі наявна документація про підвищення
кваліфікації педагогічних працівників |
У закладі документація про підвищення
кваліфікації педагогічних працівників ведеться з незначними порушеннями |
У закладі документація про підвищення
кваліфікації педагогічних працівників відсутня |
4 | Вивчення документації | ||
3.2.1.2 | Атестація педагогічних працівників закладу проводиться відповідно до вимог Типового положення «Про атестацію педагогічних працівників» у черговому та позачерговому порядку.
За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюються кваліфікаційні категорії та педагогічні звання, встановлюються тарифні розряди |
Атестація педагогічних працівників закладу проводиться відповідно до вимог Типового положення «Про атестацію педагогічних працівників» у черговому порядку.
За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюються кваліфікаційні категорії, встановлюються тарифні розряди |
Атестація педагогічних працівників закладу проводиться з незначним порушенням вимог Типового положення «Про атестацію педагогічних працівників»
|
Атестація педагогічних працівників закладу проводиться з порушенням вимог Типового положення «Про атестацію педагогічних працівників»
|
3 | Вивчення документації
Опитування (анкетування) педагогічних працівників |
||
3.2.1.3 | Частка педагогічних працівників,
які обирали різні форми і напрями підвищення рівня своєї професійної майстерності – 50% – 40% |
Частка педагогічних працівників,
які обирали різні форми і напрями підвищення рівня своєї професійної майстерності – 40%-30% |
Частка педагогічних працівників,
які обирали різні форми і напрями підвищення рівня своєї професійної майстерності – 30%-20% |
Частка педагогічних працівників,
які обирали різні форми і напрями підвищення рівня своєї професійної майстерності – менше 10% |
3 | Вивчення документації, бази репозитарію.
Опитування (анкетування) педагогічних працівників |
||
3.2.1.4 | Частка педагогічних працівників, які брали участь у фахових
конкурсах педагогічної майстерності, семінарах, конференціях, освітніх проєктах ‑ 50%-40% |
Частка педагогічних працівників, які брали участь у фахових
конкурсах педагогічної майстерності, семінарах, конференціях, освітніх проектах ‑ 40%-30% |
Частка педагогічних працівників, які брали участь у фахових
конкурсах педагогічної майстерності, семінарах, конференціях, освітніх проєктах ‑ 30%-20% |
Частка педагогічних працівників, які брали участь у фахових
конкурсах педагогічної майстерності, семінарах, конференціях, освітніх проєктах – менше 10% |
3 | Вивчення документації, бази репозитарію.
Опитування (анкетування) педагогічних працівників |
||
3.2.1.5 | Частка педагогічних працівників, які мають відзнаки, нагороди,
звання – 30%-20% |
Частка педагогічних працівників, які мають відзнаки, нагороди,
звання – 20%-10% |
Частка педагогічних працівників, які мають відзнаки, нагороди,
звання – 10%-5% |
Частка педагогічних працівників, які мають відзнаки, нагороди,
звання – менше 5% |
2 | Вивчення документації, бази депозитарію. Опитування (анкетування) педагогічних працівників | ||
Середній бал за напрямом 3
|
3,3 | |||||||
- Напрям: Управлінська діяльність
4.1 Вимога/правило: Організаційно-правові засади діяльності закладу
4.1.1 Критерій:. Забезпечення організації управлінської діяльності
№ | Індикатори оцінювання | Рівень оцінювання/
к-ть балів |
Метод збору інформації | |||
Високий рівень
4 бали |
Достатній рівень
3 бали |
Вимагає покращення
2 бали |
Недостатній рівень
1 бал |
|||
4.1.1.1. | Установчі документи закладу розроблено відповідно до чинного законодавства. Уся документація закладу ведеться на належному рівні | Установчі документи закладу розроблено відповідно до чинного законодавства. Документація закладу ведеться на належному рівні | Установчі документи закладу розроблено відповідно до чинного законодавства. Документація закладу ведеться на задовільному рівні | Установчі документи закладу розроблено відповідно до чинного законодавства. Уся документація закладу ведеться на неналежному рівні | 3 | Вивчення документації |
4.1.1.2 | У закладі наявна Стратегія розвитку закладу, функціонує внутрішня система забезпечення якості освіти. Розроблено та оприлюднено Положення, що визначає стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти | У закладі наявна Стратегія розвитку закладу, розроблено Положення, що визначає стратегію (політику) й процедури забезпечення якості освіти відповідно до законодавства | У закладі наявна Стратегія розвитку закладу, розроблено Положення, що визначає стратегію (політику) й процедури забезпечення якості освіти. Проте, не всі складові внутрішньої системи забезпечення якості освіти враховані в Положенні | У закладі відсутня Стратегія розвитку закладу, не розроблено Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти | 3 | Вивчення документації.
Опитування (анкетування) педагогічних працівників, здобувачів освіти |
4.1.1.3 | План роботи закладу на рік реалізує стратегії розвитку, враховує освітню програму, аналіз і результати самооцінювання. До його розроблення залучаються учасники освітнього процесу. Педагогічною радою здійснюється аналіз реалізації річного плану роботи за попередній рік, за потреби до нього вносяться необхідні зміни | План роботи закладу на рік реалізує стратегію розвитку, містить аналіз роботи закладу за попередній рік, враховує освітню програму та розробляється керівництвом закладу у співпраці з педагогічними працівниками | План роботи закладу на рік фіксує лише поточні завдання. Аналіз його виконання здійснюється, але необхідні зміни на наступний рік не вносяться | У закладі річний план роботи відсутній | 4 | Вивчення документації. |
4.1.1.4 | Структура, мережа гуртків та інших творчих об’єднань закладу повністю відповідають його Cтатуту | Структура, мережа гуртків та інших творчих об’єднань закладу відповідають його Cтатуту | Структура, мережа гуртків та інших творчих об’єднань закладу частково відповідають його Cтатуту | Структура, мережа гуртків та інших творчих об’єднань закладу не відповідають його Cтатуту | 3 | Вивчення документації |
4.1.1.5 | Регламент роботи закладу, розклад занять розроблено з урахуванням вікових особливостей здобувачів освіти | Регламент роботи закладу, розклад занять враховують вікові особливості здобувачів освіти | Регламент роботи закладу, розклад занять частково відповідають віковим особливостям здобувачів освіти | Регламент роботи закладу, розклад занять не враховують вікових особливостей здобувачів освіти | 4 | Вивчення документації |
4.1.1.6 | Наповнюваність гуртків відповідає чинному законодавству. Аналізується динаміка мережі гуртків та кількості вихованців у них за три останні роки | Наповнюваність гуртків відповідає чинному законодавству. Аналізується динаміка мережі гуртків та кількості вихованців у них за два останні роки | Наповнюваність гуртків відповідає чинному законодавству. Не аналізується динаміка мережі гуртків, кількості вихованців у них | Наповнюваність гуртків не відповідає чинному законодавству. Не аналізується динаміка мережі гуртків, кількості вихованців у них | 4 | Вивчення документації. |
4.1.1.7 | Керівництво закладом створює умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі та сприяє їхній участі у вирішенні питань щодо діяльності закладу . Створює умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу | Керівництво закладом створює умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі та сприяє їхній участі у вирішенні питань щодо діяльності закладу | Органи громадського самоврядування закладу працюють формально | Заклад не сприяє участі громадського самоврядування у вирішенні питань щодо його діяльності | 3 | Вивчення документації. Опитування (анкетування) педагогічних працівників, батьків |
4.1.1.8 | У закладі налагоджено ефективну співпрацю з культурно-просвітницькими, фізкультурно-оздоровчими установами, іншими закладами освіти, громадськими організаціями | У закладі налагоджено співпрацю з культурно-просвітницькими, фізкультурно-оздоровчими установами, іншими закладами освіти, громадськими організаціями | Співпраця закладу з культурно-просвітницькими, фізкультурно-оздоровчими установами, іншими закладами освіти, громадськими організаціями ведеться епізодично | У закладі відсутня співпраця з культурно-просвітницькими, фізкультурно-оздоровчими установами, іншими закладами освіти, громадськими організаціями | 3 | Вивчення документації
Опитування (анкетування) педагогічних працівників, батьків |
Критерій: 4.1.2: Забезпечення ефективності кадрової політики
№ | Індикатори оцінювання | Рівень оцінювання
/к-ть балів |
Метод збору інформації | ||||
Високий рівень
4 бали |
Достатній рівень
3 бали |
Вимагає покращення
2 бали |
Недостатній рівень
1 бал |
||||
4.1.2.1. | Заклад укомплектовано кваліфікованими кадрами, вакансії відсутні. Показник щодо плинності кадрів становить менше 5% | У закладі впродовж останніх трьох років спостерігається позитивна динаміка до зменшення кількості вакантних посад. Показник щодо плинності кадрів становить менше 5% | У закладі наявні вакансії, керівництво закладу не вживає належних заходів реагування щодо їх заповнення. Показник щодо плинності кадрів становить більше 5% | У закладі спостерігається стійка тенденція до збільшення кількості вакантних посад. Керівництвом закладу не вживаються заходи з реагування на ситуацію. Показник щодо плинності кадрів становить більше 5% | 4 | Вивчення документації | |
4.1.2.2 | Освіта, рівень професійної підготовки працівників повністю відповідають вимогам чинного законодавства | Освіта, рівень професійної підготовки працівників відповідають вимогам чинного законодавства | Освіта, рівень професійної підготовки працівників частково відповідають вимогам чинного законодавства | Освіта, рівень професійної підготовки більшої половини працівників не відповідають вимогам чинного законодавства | 3 | Вивчення документації | |
4.1.2.3 | Керівництво закладу застосовує заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних працівників | Керівництво закладу переважно застосовує заходи морального заохочення до педагогічних працівників | Керівництво закладу в поодиноких випадках застосовує заходи морального заохочення до педагогічних працівників | Керівництво закладу не застосовує заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних працівників | Вивчення документації.
Опитування (анкетування) педагогічних працівників |
||
4.1.2.4 | Керівництво закладу створює належні умови для підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників
|
Керівництво закладу проводить роботу щодо створення умов для підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників
|
Керівництво закладу частково створює умови для підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників
|
Керівництво закладу не створює умови для підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників
|
4 | Вивчення документації. Опитування (анкетування) педагогічних працівників | |
4.1.3. Критерій: Формування відносин довіри, забезпечення прозорості та інформаційної відкритості закладу
№ | Індикатори оцінювання | Рівень оцінювання/
к-ть балів |
Метод збору інформації | |||
Високий рівень
4 бали |
Достатній рівень
3 бали |
Вимагає покращення
2 бали |
Недостатній рівень
1 бал |
|||
4.1.3.1 | Керівництво закладу систематично оприлюднює інформацію про діяльність закладу на власному сайті, використовує його як засіб комунікації між учасниками освітнього процесу, представниками державних і громадських інституцій | Керівництво закладу оприлюднює інформацію про діяльність закладу на власному сайті | Керівництво закладу епізодично оприлюднює інформацію про діяльність закладу на власному сайті | Керівництво закладу не оприлюднює інформацію про діяльність закладу на власному сайті | 3 | Спостереження.
Опитування (анкетування) учасників освітнього процесу, батьків вихованців |
4.2 Вимога/правило: Забезпечення академічної доброчесності
Критерій: Впровадження у закладі академічної доброчесності
№ | Індикатори оцінювання | Рівень оцінювання/
к-ть балів |
Метод збору інформації | ||||
Високий рівень
4 бали |
Достатній рівень
3 бали |
Вимагає покращення
2 бали |
Недостатній рівень
1 бал |
||||
4.2.1.1 | Керівництво закладу забезпечує реалізацію заходів щодо формування академічної доброчесності, у тому числі через навчання педагогічних працівників. Внутрішньою системою забезпечення якості освіти передбачено механізми забезпечення академічної доброчесності, порядок виявлення та встановлення фактів її порушення, види академічної відповідальності педагогічних працівників та здобувачів освіти за конкретні порушення академічної доброчесності | Внутрішньою системою забезпечення якості освіти передбачено механізми забезпечення академічної доброчесності, порядок виявлення та встановлення фактів її порушення, види академічної відповідальності педагогічних працівників та здобувачів освіти за конкретні порушення академічної доброчесності | У закладі не передбачені механізми забезпечення академічної доброчесності, проте проводяться поодинокі заходи щодо її формування
|
У закладі не передбачені механізми забезпечення академічної доброчесності та не проводяться заходи щодо формування академічної доброчесності
|
3 | Вивчення документації.
Опитування (анкетування) педагогічних працівників, здобувачів освіти |
|
4.2.1.2 | Частка здобувачі освіти та педагогічних працівників, які поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності становить 100%-80% | Частка здобувачі освіти та педагогічних працівників, які поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності становить 80%-60% | Частка здобувачі освіти та педагогічних працівників, які поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності становить 60%-40% | Частка здобувачі освіти та педагогічних працівників, які поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності становить менше 40% | 4 | Опитування (анкетування) педагогічних працівників, здобувачів освіти | |
Середній бал за напрямом 4 | 3, 4 | ||||||
Загальний середній бал | 3 | ||||||
Методист Конотопської СЮН Людмила СУВИД